English
Seanse
22 lipca, 13:00
Pokazywany w europejskie filmy krótkometrażowe - eksperymentalne 3 razem z:
Agatha, Ścieżka, ogród, zapaść, cisza, Pisklę, nienarodzone, Byun, przedmiot znaleziony, Przesuwane sceny, w sześciu zmianach, Big in Vietnam
  Metka
Czy chcesz obejrzeć ten film?
tak!niemoże
Zapisz
Udostępnij opis
Metki innych
41
39
71
wyświetlanie: wszystkie
europejskie filmy krótkometrażowe - eksperymentalne 3
82’
napisy: polskie i angielskie
Agatha
Wielka Brytania 2012 / 14’
reżyseria: Beatrice Gibson
scenariusz: Beatrice Gibson
zdjęcia: Nick Gordon
montaż: Beatrice Gibson
muzyka: Earle Brown, Jennifer Allum
obsada: Laura Bartlett, Adam Broomberg, Leni Broomberg, Sarah Entwistle, Beatrice Gibson, Nick Gordon, Elizabeth McAlpine, Ruairiadh O’Connell, Amalia Pica
producent: Beatrice Gibson
produkcja: Beatrice Gibson
właściciel praw: Beatrice Gibson
nagrody: Courtisane FF 2012 – Special Mention
język: angielski
barwa: kolor

Najnowszy film Beatrice Gibson Agatha to psychoseksualna opowieść science fiction o tym, jak mogłaby wyglądać nasza planeta, gdyby nie posługiwano się na niej mową. Narrator, o nieokreślonej płci i roli, zabiera nas w niespieszną podróż po mentalnym i fizycznym wymiarze swojego świata, obserwując i odnotowując wydarzenia bez udziału słów.

Beatrice Gibson

Urodzona w 1978 roku w Wielkiej Brytanii. Aktualnie mieszka w Londynie. W swojej działalności artystycznej wykorzystuje różne media. Za A Necessary Music (2008), zrealizowaną wspólnie z kompozytorem Alexem Watermanem, zdobyła Tiger Award dla najlepszego filmu krótkometrażowego na IFFR w 2009. Gibson obecnie doktoryzuje się w Goldsmiths’ Centre for Research Architecture oraz pracuje nad nowym filmem przy współudziale The Showroom (Londyn), Pavilion (Leeds) i CAC Brétigny (Francja).

Wybrana filmografia:

2008 A Necessary Music (short)

2010 The Future's Getting Old Like the Rest of Us (short)

2012 Agatha (short)


Ścieżka, ogród, zapaść, cisza
Path, Frontyard, Collapse, Silence / Pfad, Vorgarten, Kollaps, Stille
Niemcy 2012 / 8’
reżyseria: Kai Miedendorp
scenariusz: Kai Miedendorp
zdjęcia: Kai Miedendorp
montaż: Kai Miedendorp
obsada: Simone Geißler, Thomas Harbort, Maxim Mikhalchenko
producent: Kai Miedendorp
produkcja: German Film and Television Academy Berlin
właściciel praw: German Film and Television Academy Berlin

język: niemiecki
barwa: kolor

Jak będzie wyglądał świat w roku 2050? Jaka przyszłość czeka ekologię? Podczas gdy politycy bez większego entuzjazmu walczą ze zmianami klimatu i niedoborem surowców naturalnych, my zmagamy się z konsekwencjami zjawisk, którym oni dopiero starają się zapobiegać. Co nastąpi po całkowitej katastrofie?

Kai Miedendorp

Urodzony w 1980 roku w Monachium. Dorastał w Niemczech i Czechach. W latach 2000–2004 studiował inżynierię elektryczną na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Monachium, jednak ciągnęło go do studiów dziennikarskich na Bavarian Academy for Television. Od 2005 roku studiuje filmoznawstwo w Niemieckiej Akademii Filmu i Telewizji w Berlinie. W latach 2009–2010 studiował tworzenie filmów dokumentalnych w FAMU.

Filmografia:

2010 The Aldeburgh Dragon (short)

2012 Ścieżka, ogród, zapaść, cisza / Pfad, Vorgarten, Kollaps, Stille / Path, Frontyard, Collapse, Silence (short)


Pisklę, nienarodzone
Baby Bird, Unborn / Ófænddur ungi
Islandia 2011 / 8’
reżyseria: Katrin Olafsdottir
scenariusz: Katrin Olafsdottir
zdjęcia: Arnar Thorisson
montaż: Katrin Olafsdottir, George Cragg
muzyka: Kazuki Tomokawa, Berntrand Mandico, Ghedalia Tazartes
obsada: Alex Brendemühl, Floki Molina, Erna Omarsdottir, Sunneva Weishappel, Harpa Arnardottir
producent: Hlin Johannesdottir, Katrin Olafsdottir, Thor S. Sigurjonsson, Skuli Fr. Malmquist
produkcja: Zik Zak Filmworks
właściciel praw: Zik Zak Filmworks
język: islandzki, hiszpański, angielski
barwa: kolor

Film o marzeniach i ucieczce do miejsca, w którym możliwości są nieograniczone. Na przykład można latać…

Katrin Olafsdottir

W 1998 roku zrobiła swój krótkometrażowy debiut Sluprinn & Co., który wyreżyserowała, napisała, wyprodukowała, dla którego opracowała choreografię i w którym zagrała, zdobywając zań wiele międzynarodowych nagród. Olafsdottir fotografuje, nagrywa filmy, tworzy instalacje we współpracy ze Steinunn Gunnlaugsdóttir. Wyprodukowała również film krótkometrażowy Bertranda Mandica.

Filmografia:

1998 Sluprinn & Co (short)

2011 Pisklę, nienarodzone / Ófænddur ungi / Baby Bird, Unborn (short)


Byun, przedmiot znaleziony
Byun, Found Object / Byun, objét trouvé
Francja, USA 2012 / 7’
reżyseria: Marie Losier
scenariusz: Marie Losier
zdjęcia: Marie Losier
montaż: Marie Losier
obsada: Byun Chong, Kiya Chong
producent: Marie Losier
produkcja: French Institute Alliance Francaise
właściciel praw: Marie Losier
język: angielski
barwa: kolor

Z tego kilkuminutowego przedstawienia mieszkalnego pokoju wypełnionego przedmiotami o różnym przeznaczeniu, z którymi w interakcję wchodzi mieszkaniec owego lokum, wypływa ciekawa konstatacja dotycząca uwarunkowania współczesnego człowieka przez produkty materialne. Czasem potrzebne, czasem całkowicie zbędne, jednak niemal zawsze obecne. Marie Losier, reżyserka znanego z 11. NH filmu Ballada: Genesis i Lady Jaye, potrafi przy pomocy kamery 16 mm w przeciągu kilku minut oddać sens tego, na co inni twórcy potrzebują niekiedy pełnego metrażu.

Marie Losier

Urodziła się w 1972 roku we Francji. Studiowała literaturę na uniwersytecie w Nanterre i sztuki piękne w Nowym Jorku, gdzie mieszka od ponad dziesięciu lat. Jest kuratorką, artystką i reżyserką, a jej krótkie filmy i prace wideo prezentowane były w muzeach, galeriach i na festiwalach filmowych na całym świecie. Stworzyła szereg filmowych portretów ikon awangardy: Tony’ego Conrada, Guya Maddina (pokazywany na 9. NH), Mike’a i George’a Kucharów. W 2011 roku zrealizowała swój pełnometrażowy debiut Ballada: Genesis i Lady Jaye (pokazywany na 11. NH).

Wybrana filmografia:

2004 Bird, Bath and Beyond (short)

2005 The Ontological Cowboy (short)

2009 Slap! The Gondola (short)

2010 Eat My Make-Up (short)

2011 Ballada: Genesis i Lady Jaye / The Ballad of Genesis and Lady Jaye (doc.)

2012 Byun, przedmiot znaleziony / Byun, objét trouvé / Byun, Found Object (short)


Przesuwane sceny, w sześciu zmianach
Scene Shifts, In Six Movements
Finlandia, Niemcy, Dania 2012 / 15'57’
reżyseria: Jani Ruscica
scenariusz: Jani Ruscica
zdjęcia: Anu Keränen
montaż: Jani Ruscica, Tiina Aarniala
muzyka: François Couperin
obsada: Pape Sarr, Maryam Hamadon, Denise Akar, Jorma Hellström, Svend Christianssen
producent: Jani Ruscica
produkcja: Askel tuotannot ky
właściciel praw: AV-arkki
język: francuski, fiński, arabski
barwa: cz.-b.

Hipnotyzująca podróż przez miejsca, czasy, wspomnienia i relacje opisane słowami kilku narratorów. Jani Ruscica narzuca niemal kontemplacyjny odbiór swojego utworu, który potrafi wprowadzić adresata w stan przyjemnego znieczulenia i całkowitego zniewolenia leniwym tempem filmu.

Jani Ruscica

Urodzony w 1978 roku artysta realizujący filmy, wideo i wykonujący fotografie. Mieszka w Helsinkach, kształcił się w Chelsea College of Art and Design w Londynie i na Akademii Sztuk Pięknych w Helsinkach. Ruscica bada związki między kinem, sztuką video, teatrem a performance'em.

Filmografia:

2004 Swan Song (short)

2005 Contrapuntal (short)

2008 Evolutions (short)

2010 Travelogue (short)

2012 Przesuwane sceny, w sześciu zmianach / Scene Shifts, in Six Movements (short)


Big in Vietnam
Francja 2011 / 29’
reżyseria: Mati Diop
scenariusz: Mati Diop, Thierry de Peretti
zdjęcia: Mati Diop, Yannick Casanova
montaż: Ael D. Vega, Nicolas Milteau
obsada: Henriette Nhung, Ghe Büi, Mike Nguyen
producent: Antonin Diedet
produkcja: Neon Productions
właściciel praw: Neon Productions
język: francuski, wietnamski
barwa: kolor

Realizacja produkcji filmowej zostaje przerwana wskutek zniknięcia jednego z odtwórców ról. Na jego poszukiwania wyrusza Henriette… Mati Diop portretuje w swoim kolejnym krótkometrażowym filmie środowisko, które doskonale zna z autopsji, bo przecież sama jest nie tylko reżyserką, ale również aktywną aktorką. Dzięki tej wiedzy jej film wyróżnia niezwykle sprawnie przekazana atmosfera towarzysząca realizacji filmu.

Mati Diop

Urodzona w 1982 roku. Mieszka w Paryżu. Pracuje jako aktorka i reżyserka. Studiowała w National Studio of Contemporary Arts i Art Residency of Palais w Tokio. Jej produkcje były pokazywane na międzynarodowych festiwalach, a jej film Atlantiques (2009) zdobył nagrodę Tiger na IFF w Rotterdamie. Zagrała główną rolę kobiecą w filmie Claire Denis 35 Shots of Rum.

Wybrana filmografia:

2004 Last Night (short)

2008 1000 Soleils / 1000 Suns (short, doc.)

2009 Atlantiques (short)

2011 Snow Canon (short)

2012 Big in Vietnam (short)

Opracowanie: Patryk Tomiczek

Informacje o reżyserze

Moje NH
Strona archiwalna 12. edycji (2012 rok)
Przejdź do strony aktualnej edycji festiwalu:
www.nowehoryzonty.pl
Nawigator
Lipiec 2012
PWŚCPSN
161718 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
Skocz do cyklu
Szukaj
filmu / reżysera / koncertu
 
Kalendarium Indeks filmów Mój plan Klub Festiwalowy Arsenał
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty
festiwal@nowehoryzonty.pl
realizacja: Pracownia Pakamera
Regulamin serwisu ›