English
Seanse
21 lipca, 19:00
Pokazywany w europejskie filmy krótkometrażowe - eksperymentalne 2 razem z:
Poruszające historie, Konferencja. Uwagi na temat filmu 05, Poznałem Heine na ulicy Fürstenberg, #29, Głos Boga, Meteor, Rozdrażniony
  Metka
Czy chcesz obejrzeć ten film?
tak!niemoże
Zapisz
Udostępnij opis
Metki innych
33
35
79
wyświetlanie: wszystkie
europejskie filmy krótkometrażowe - eksperymentalne 2
89’
napisy: polskie i angielskie
Poruszające historie
Moving Stories
Belgia 2011 / 7'15’
reżyseria: Nicolas Provost
scenariusz: Nicolas Provost
zdjęcia: Nicolas Provost
montaż: Nicolas Provost
muzyka: Evgueni Galperine
producent: Nicolas Provost
produkcja: Flanders Audiovisual Fund
właściciel praw: Argos
język: angielski
barwa: kolor

Nicolas Provost po raz kolejny w swojej twórczości dotyka zagadnień związanych z gramatyką i kodami kina. Minimalizując rolę fabuły, a zarazem akcentując funkcję muzyki, która jest tu równorzędna wobec obrazu, próbuje poszerzyć znaczenie wyobraźni widza w relacji z utworem filmowym.

Nicolas Provost

Urodzony w 1969 roku w Belgii. Jego twórczość w dużym stopniu dotyka zagadnień związanych z gramatyką kina. W jego dorobku znajdują się zarówno filmy krótko-, jak i średniometrażowe. W 2011 roku zrealizował swoją pierwszą produkcję pełnometrażową The Invader. Prace Provosta były pokazywane na prestiżowych międzynarodowych festiwalach na całym świecie, m.in. w Sundance, Rotterdamie, Wenecji, Berlinie. Aktualnie mieszka i pracuje w Brukseli.

Wybrana filmografia:

2000 Need Any Help? (short)

2003 Bataille (short)

2006 Induction (short)

2007 Plot Point (short)

2011 Poruszające historie / Moving Stories (short)

2011 The Invader


Konferencja. Uwagi na temat filmu 05
Conference. Notes on Film 05
Austria 2011 / 8’
reżyseria: Norbert Pfaffenbichler
scenariusz: Norbert Pfaffenbichler
zdjęcia: Martin Putz, archival footage
montaż: Norbert Pfaffenbichler
muzyka: Bernhard Lang
producent: Norbert Pfaffenbichler
produkcja: Sixpack film
właściciel praw: Sixpack film
język: bez dialogów
barwa: cz.-b.

Kto był najczęściej pojawiającą się postacią w kinie na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat? Odpowiedź wcale nie jest trudna, choć może nieco zaskakująca. Jezus Chrystus i… Adolf Hitler. Konferencja złożona jest z filmowych skrawków 65 wizerunków przywódcy III Rzeszy, które pojawiły się w kinie na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci. Jak się okazuje, postać dyktatora odgrywali aktorzy o bardzo różnej artystycznej wrażliwości. Wśród nich Udo Kier, Derek Jacobi, Anthony Hopkins, a także Charles Chaplin, Mel Brooks czy Louis de Funès.

Norbert Pfaffenbichler

Urodzony w 1967 roku w Steyr. W latach 1994–2001 studiował na University of Applied Arts. Artysta i kurator, udzielał się przy różnych festiwalach i pokazach. Założyciel i członek „VIDOK i lanolin”.

Wybrana filmografia:

2002 Notes on film 01 else (short)

2003 Notes on Mazy (short)

2007 Mosaik Mécanique (short)

2011 Konferencja. Uwagi na temat filmu 05 / Conference. Notes on Film 05 (short)


Poznałem Heine na ulicy Fürstenberg
I Met Heine on the Rue Fürstenberg
Niemcy 2011 / 13’
reżyseria: Andreas Rochholl
scenariusz: Andreas Rochholl
zdjęcia: Börries Müller-Büsching
montaż: Andreas Rochholl
muzyka: Marton Feldman, Arno Waschk
obsada: Zoé Cartier, Lisa Tjalve, Christina Fassbender, Simone Leona Hueber, Alexander Bader
producent: Andreas Rochholl
produkcja: KADMOS Produktion
właściciel praw: KADMOS Produktion
język: bez dialogów
barwa: kolor

Muzyka zmarłego w drugiej połowie lat 80. amerykańskiego kompozytora Mortona Feldmana, którego twórczość wpłynęła na rozwój muzyki eksperymentalnej, wypełnia w filmie Andreasa Rochholla zupełnie codzienne i przez to zwyczajne sytuacje, które dzięki niej się uszlachetniają. Dotychczasowe doświadczenie reżysera w kreowaniu zarówno muzycznych, jak i filmowych utworów powoduje, że te dwa artystyczne światy doskonale w Poznałem Heine na ulicy Fürstenberg ze sobą współgrają.

Andreas Rochholl

Absolwent Folkwang Hochschule w Essen w zakresie reżyserii i śpiewu. Ukończył studia podyplomowe techniki obrazu w Wyższej Szkole Muzyki i Sztuki Dramatycznej w Wiedniu.

Wybrana filmografia:

2005 Kroll

2011 Poznałem Heine na ulicy Fürstenberg / I Met Heine on the Rue Fürstenberg (short)


#29
Holandia 2011 / 6'56’
reżyseria: José Miguel Biscaya
scenariusz: José Miguel Biscaya
zdjęcia: José Miguel Biscaya
montaż: José Miguel Biscaya
producent: José Miguel Biscaya
właściciel praw: Jose Miguel biscaya
język: bez dialogów
barwa: kolor

Najpierw były piękne krajobrazy, później były ich zdjęcia, a na końcu medialna obróbka, która spowodowała, że naturalne miejsca przestały przypominać siebie w swoim pierwotnym wydaniu. Przestrzenie w filmie José Miguela Biscayi tracą swoje immanentne właściwości, przyjmują cechy mediów, które nie przekazują już obrazu rzeczywistości, lecz kształtują zupełnie nową.

José Miguel Biscaya

Urodzony w Lizbonie w 1973 roku. Żyje w Amsterdamie. Jest niezależnym twórcą filmowym, uprawia performance, wideo i miesza ze sobą różne techniki medialne. Jego prace były prezentowane na licznych międzynarodowych festiwalach: IFFR, EMAF, IMPAKT, w Paryżu, Madrycie, Berlinie, Lizbonie. Aktualnie pracuje nad nową serią wideo.

Wybrana filmografia:

2003 Roadmovie (short)

2009 Neuland (short)

2011 #29 (short)


Głos Boga
The Voice of God
Niemcy, Indie 2011 / 9'35’
reżyseria: Bernd Lützeler
scenariusz: Bernd Lützeler
zdjęcia: Bernd Lützeler
montaż: Bernd Lützeler
obsada: Harish Bhimani
producent: Bernd Lützeler
produkcja: Nomasala
właściciel praw: NoMasala Films
język: angielski
barwa: kolor

Jeśli Bóg zstąpiłby na Ziemię i spróbował zarabiać na życie w Bombaju, najprawdopodobniej bardzo szybko zająłby się narracją do filmów, a jego głos pojawiałby się w tysiącach dzieł fabularnych, dokumentalnych, a także w publicznych serwisach filmowych w Indiach…

Bernd Lützeler

Urodzony 4 października 1967 roku w Düsseldorfie. Studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Berlinie. Realizuje krótkie filmy eksperymentalne, które pokazywane są na specjalistycznych festiwalach na całym świecie. Pracuje również przy projektach innych reżyserów, przy których często pełni rolę montażysty. Ostatnim jego filmem jest krótkometrażówka Głos Boga (2011).

Wybrana filmografia:

1993 Rauschlitanei (short)

2003 True Love is just Filmi (short)

2005 Rapid Eye Love (short)

2011 Głos Boga / The Voice of God (short)


Meteor
Niemcy 2011 / 15’
reżyseria: Christoph Girardet, Matthias Müller
scenariusz: Christoph Girardet, Matthias Müller
zdjęcia: archival footage
montaż: Christoph Girardet, Matthias Müller
muzyka: Giacomo Puccini
obsada: John Smith
producent: Christoph Girardet, Matthias Müller
produkcja: Christoph Girardet, Matthias Müller
właściciel praw: Christoph Girardet, Matthias Müller
język: angielski
barwa: cz.-b.

Meteor jest zlepkiem fragmentów europejskich i amerykańskich filmów tworzonych od początku lat 30. do końca 60. Wśród nich można rozpoznać m.in. Podglądacza, The Angry Red Planet czy Wioskę przeklętych. Z tej wiązanki zrodził się film, który przenosi widzów ze świata wpatrzonych w kosmos filmowych dziecięcych bohaterów w wypełnione niezwykłymi zjawiskami i statkami kosmicznymi pozaziemskie przestrzenie.

Christoph Girardet

Urodzony w Langenhagen (Niemcy) w 1966 roku. Żyje w Hannowerze. Studiował w Braunschweig HBK.

Wybrana filmografia:

1991 Schwertkampf (short)

1997 Release (short)

2001 7:48 (short)

2007 Pianoforte (short)

2011 Meteor (co-dir., short)

2012 The Eternal Lesson (short)

Matthias Müller

Urodzony w Bielefeld (Niemcy) w 1961 roku. Żyje w Bielefeld i w Kolonii. Studiował na Uniwersytecie w Bielefeld i w Braunschweig HBK.

Wybrana filmografia:

1990 Home Stories (short)

1993 Sleepy Haven (short)

1998 Vacancy (short)

2004 Album (short)

2011 Meteor (co-dir., short)


Rozdrażniony
Vexed
Holandia 2012 / 28'50’
reżyseria: Telcosystems
scenariusz: Telcosystems
zdjęcia: Telcosystems
montaż: Telcosystems
muzyka: Telcosystems
producent: Telcosystems
produkcja: Spatial Media Laboratories
właściciel praw: Spatial Media Laboratories
nagrody: Ann Arbor FF 2012 – Peter Wilde Award for Most Technically Innovative Film
język: bez dialogów
barwa: kolor

Nie pomoże interwencja u operatora, samodzielna regulacja odbiornika, ani nawet zmiana soczewek w okularach. Obraz w Rozdrażnionym naprawdę „śnieży”. Przez niespełna pół godziny czas ekranowy wypełnia widok, który przy standardowej fabularnej projekcji niewątpliwie uznałoby się za skutek usterki technicznej.Tematem filmu Telcosystems staje się więc obraz niepożądany, któremu twórcy każą nam się przyglądać, a który koniec końców zaczyna… hipnotyzować.

Telcosystems

Gideon Kiers, David Kiers i Lucas van der Velden są założycielami Telcosystems. Lucas van der Velden (1976, Eindhoven) i Gideon Kiers (1975, Amsterdam) mieszkają i pracują w Rotterdamie. Studiowali obraz i dźwięk na Akademii Królewskiej w Hadze. David Kiers (1977, Amsterdam) studiował sonologię w Królewskim Konserwatorium w Hadze. Pracuje i mieszka w Amsterdamie.

Wybrana filmografia:

2002 FF series (short)

2004 Harsh / Sine R (short)

2007 Scape_Time (short)

2012 Rozdrażniony / Vexed (short)

Opracowanie: Patryk Tomiczek

Informacje o reżyserze

Moje NH
Strona archiwalna 12. edycji (2012 rok)
Przejdź do strony aktualnej edycji festiwalu:
www.nowehoryzonty.pl
Nawigator
Lipiec 2012
PWŚCPSN
161718 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
Skocz do cyklu
Szukaj
filmu / reżysera / koncertu
 
Kalendarium Indeks filmów Mój plan Klub Festiwalowy Arsenał
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty
festiwal@nowehoryzonty.pl
realizacja: Pracownia Pakamera
Regulamin serwisu ›