English
Seanse
22 lipca, 19:00
Pokazywany w europejskie filmy krótkometrażowe - dokumenty 2 razem z:
Żona fotografa, Żyliśmy naszym codziennym życiem, PFFFHP TT!, Hannes: o tatusiach i Power Rangersach, Córki
  Metka
Czy chcesz obejrzeć ten film?
tak!niemoże
Zapisz
Udostępnij opis
Metki innych
32
34
73
wyświetlanie: wszystkie
europejskie filmy krótkometrażowe - dokumenty 2
102’
napisy: polskie i angielskie
Żona fotografa
The Photographer’s Wife / Die Frau des Fotografen
Niemcy 2011 / 29’
reżyseria: Karsten Krause, Philip Widmann
scenariusz: Philip Widmann
zdjęcia: Karsten Krause, Philip Widmann
montaż: Karsten Krause, Philip Widmann
obsada: Gerti Gerbert
producent: Philip Widmann, Karsten Krause
produkcja: Philip Widmann
właściciel praw: Philip Widmann
nagrody: Krakow FF 2011 – Special Mention; German Short Film Award 2011 – Best Documentary; Festival Internacional de Cine de Huesca 2011 – Special Mention; Hamburg International Short FF 2011 – Special Mention; First Steps Awards 2011 – Documentary Award; Festival Internacional de Curtas de Belo Horizonte 2011 – Melhor Curta
język: niemiecki
barwa: kolor i cz.-b.

Gerti Gerbert przez 40 lat była fotografowana przez swojego męża Eugena. Zrobione przez niego zdjęcia przedstawiają różne okresy z życia kobiety uchwyconej w bardzo różnych sytuacjach. Widz ogląda ją na plaży, podczas domowych obowiązków, w samochodzie, w lesie, w bieliźnie, a także zupełnie nagą. Żona fotografa jest wspomnieniem wspólnego życia i miłości.

Philip Widmann

Urodzony w 1980 roku w Berlinie, studiował w Hamburgu antropologię kulturową i komunikację wizualną, specjalizując się w filmach dokumentalnych. Od 2009 roku jest członkiem samoorganizującego się laboratorium filmowego LaborBerlin e.V.

Filmografia:

2008 Destination Finale (short, doc.)

2011 Żona fotografa / Die Frau des Fotografen / The Photographer’s Wife (co-dir., short, doc.)

Karsten Krause

Urodzony w 1980 roku we Freiburgu, w Niemczech. Studiował na Wydziale Komunikacji Wizualnej w Akademii Sztuk Pięknych w Hamburgu.

Filmografia:

2007 A Fundamental Right (short, doc.)

2008 Die Zeit, die es braucht (short, doc.)

2009 Ty i ja / You and Me (short, doc.)

2011 Żona fotografa / Die Frau des Fotografen / The Photographer’s Wife (co-dir., short, doc.)


Żyliśmy naszym codziennym życiem
We Lived our Ordinary Lives
Holandia 2012 / 19’
reżyseria: Daya Cahen
scenariusz: Daya Cahen
zdjęcia: Daya Cahen
montaż: Daya Cahen
producent: Daya Cahen, Vildana Drlejvić
produkcja: The Netherlands Film Fund
właściciel praw: Eye Film Institute
język: Bosnian
barwa: kolor

Jak wojna potrafi zmienić człowieka? W filmie dziecięce wspomnienia z oblężenia Sarajewa są powiązane z wyznaniem win podczas Międzynarodowego Trybunału Karnego do spraw dawnej Jugosławii. W tym roku mija 20 lat od momentu, w którym zaczęło się oblężenie Sarajewa.

Daya Cahen

Daya Cahen oprócz robienia fotografii zajmuje się także tworzeniem filmów i instalacji wideo. Ukończyła fotografię na Akademii im. Gerrita Rietvelda w Amsterdamie (2002–2006). Prace Cahen koncentrują się na propagandzie, indoktrynacji oraz manipulacyjnej potędze mediów. Bada sposób, w jaki przedstawiane są ikony sceny politycznej i symbole władzy, oraz docieka, jak prezentują się role tłumu i jednostki. Cahen ukazuje w swoich pracach związki między zagadnieniami politycznymi a życiem codziennym i osobistym, łączy materiały archiwalne z obrazami współczesnymi oraz zaciera granicę między faktem i fikcją.

Wybrana filmografia:

2006 The Stalin That Was Played By Me (short, doc.)

2008 Nashi (short, doc.)

2010 Narodziny narodu / Birth of a Nation (short, video)

2012 Żyliśmy naszym codziennym życiem / We Lived Our Ordinary Lives (short, doc.)


PFFFHP TT!
Niemcy 2012 / 5’
reżyseria: Deborah S. Phillips
scenariusz: Deborah S. Phillips
zdjęcia: Deborah S. Phillips
montaż: Deborah S. Phillips
muzyka: Ruth Wiesenfeld
producent: Deborah S. Phillips, Gerard F. Tierney
produkcja: Deborah S. Phillips
właściciel praw: Arsenal
język: niemiecki, angielski
barwa: kolor

Czerwone światło. Dwa samochody. A więc naciskam hamulec – PFFFHP TT! I nie mogę wstawać, nie mogę się ruszać…

Deborah S. Phillips

Niemiecka reżyserka, która tworzy filmy krótkometrażowe, instalacje i performance. Jej prace były prezentowane na międzynarodowej arenie (m.in. na IFF Toronto).

Wybrana filmografia:

2003 Noor (short)

2005 Run, Don’t Walk (short)

2006 Fontanester (short)

2012 iiiii (short)

2012 PFFFHP TT! (short, doc.)


Hannes: o tatusiach i Power Rangersach
Hannes: About Papas and Power Rangers / Hannes – Von Papas und Power Rangers
Niemcy 2011 / 27’
reżyseria: Daniel Abma
scenariusz: Daniel Abma
zdjęcia: Cristan Pirjol
montaż: Claudia Trost
producent: Marion Kruse,Daniel Abma
produkcja: Hochschule für Film und Fernsehen (HFF)
właściciel praw: Hochschule für Film und Fernsehen (HFF)
język: niemiecki
barwa: kolor

Kto powiedział, że życie dziecka w wieku przedszkolnym musi być łatwe i pozbawione zmartwień? Film Daniela Abmy na przykładzie pięcioletniego Hannesa pokazuje, że wcale nie jest tak radosne, jak może się wydawać dorosłym, którzy zdążyli zapomnień o problemach dzieciństwa. Nawet w naturalnych przedszkolnych okolicznościach dzieci narażone są przecież na konflikty, którym niekoniecznie umieją sprostać.

Daniel Abma

Urodzony w Holandii w 1978 roku. W latach 2008–2011 studiował reżyserię filmową i telewizyjną na Hochschule für Film und Fernsehen (HFF) Konrad Wolf w Poczdamie Babelsbergu. Aktualnie mieszka w Berlinie.

Filmografia:

2008 Das erste Weihnachten in der eigenen Wohnung (short)

2009 Zwischenspiel (short, doc.)

2010 Lothar Erdmann (short, doc.)

2011 Offiziell Inoffiziell (short, doc.)

2011 Truthahn und Diamanten / Turkeys and Diamonds (short)

2011 Hannes: o tatusiach i Power Rangersach / Hannes – Von Papas und Power Ranger / Hannes: About Papas and Power Rangers (short, doc.)


Córki
Daughters / Dochters
Holandia 2011 / 22’
reżyseria: Marta Jurkiewicz
scenariusz: Marta Jurkiewicz
zdjęcia: Alex Wuijts
montaż: Leonie Hoever
producent: Judith de Weert
produkcja: Netherlands Film and Television Academy
właściciel praw: Netherlands Film and Television Academy
język: polski, holenderski
barwa: kolor i cz.-b.

Marta Jurkiewicz portretuje swoją matkę w dramatycznym dla niej momencie: kiedy ta próbuje się pozbierać po śmierci własnej rodzicielki. Reżyserka u swojej matki widzi złość i gniew na bezwzględność losu, a przede wszystkim totalną miłość do kobiety, którą opiekowała się przez ostatnie lata jej życia, odwzajemniając w ten sposób jej wcześniejszą troskę. Jurkiewicz nie boi się włączać kamery w najbardziej intymnych momentach i otwiera nam szeroko drzwi do domu, w którym pozostawiona samej sobie samotna kobieta rozpacza po stracie najbliższej jej osoby.

Marta Jurkiewicz

Urodzona w 1982 roku w Polsce. Mieszka w Amsterdamie, gdzie studiowała zagadnienia związane z mediami audiowizualnymi na Akademii Gerrit Retvield. Ostatnio ukończyła reżyserię filmów dokumentalnych w holenderskiej Akademii Filmu i Telewizji. Przez ostatnie lata pracowała również jako dystrybutor holenderskich filmów eksperymentalnych przy EYE Film Institute Netherlands.

Filmografia:

2005 Agatha (short)

2006 Calypso Road (short)

2011 Córki / Dochters / Daughters (short, doc.)

Opracowanie: Patryk Tomiczek

Informacje o reżyserze

Moje NH
Strona archiwalna 12. edycji (2012 rok)
Przejdź do strony aktualnej edycji festiwalu:
www.nowehoryzonty.pl
Nawigator
Lipiec 2012
PWŚCPSN
161718 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
Skocz do cyklu
Szukaj
filmu / reżysera / koncertu
 
Kalendarium Indeks filmów Mój plan Klub Festiwalowy Arsenał
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty
festiwal@nowehoryzonty.pl
realizacja: Pracownia Pakamera
Regulamin serwisu ›