Żona fotografa
The Photographer’s Wife / Die Frau des Fotografen
Niemcy
2011
/ 29’
Gerti Gerbert przez 40 lat była fotografowana przez swojego męża Eugena. Zrobione przez niego zdjęcia przedstawiają różne okresy z życia kobiety uchwyconej w bardzo różnych sytuacjach. Widz ogląda ją na plaży, podczas domowych obowiązków, w samochodzie, w lesie, w bieliźnie, a także zupełnie nagą. Żona fotografa jest wspomnieniem wspólnego życia i miłości. Philip Widmann Urodzony w 1980 roku w Berlinie, studiował w Hamburgu antropologię kulturową i komunikację wizualną, specjalizując się w filmach dokumentalnych. Od 2009 roku jest członkiem samoorganizującego się laboratorium filmowego LaborBerlin e.V. Filmografia: 2008 Destination Finale (short, doc.) 2011 Żona fotografa / Die Frau des Fotografen / The Photographer’s Wife (co-dir., short, doc.) Karsten Krause Urodzony w 1980 roku we Freiburgu, w Niemczech. Studiował na Wydziale Komunikacji Wizualnej w Akademii Sztuk Pięknych w Hamburgu. Filmografia: 2007 A Fundamental Right (short, doc.) 2008 Die Zeit, die es braucht (short, doc.) 2009 Ty i ja / You and Me (short, doc.) 2011 Żona fotografa / Die Frau des Fotografen / The Photographer’s Wife (co-dir., short, doc.) Żyliśmy naszym codziennym życiem
We Lived our Ordinary Lives
Holandia
2012
/ 19’
Jak wojna potrafi zmienić człowieka? W filmie dziecięce wspomnienia z oblężenia Sarajewa są powiązane z wyznaniem win podczas Międzynarodowego Trybunału Karnego do spraw dawnej Jugosławii. W tym roku mija 20 lat od momentu, w którym zaczęło się oblężenie Sarajewa. Daya Cahen Daya Cahen oprócz robienia fotografii zajmuje się także tworzeniem filmów i instalacji wideo. Ukończyła fotografię na Akademii im. Gerrita Rietvelda w Amsterdamie (2002–2006). Prace Cahen koncentrują się na propagandzie, indoktrynacji oraz manipulacyjnej potędze mediów. Bada sposób, w jaki przedstawiane są ikony sceny politycznej i symbole władzy, oraz docieka, jak prezentują się role tłumu i jednostki. Cahen ukazuje w swoich pracach związki między zagadnieniami politycznymi a życiem codziennym i osobistym, łączy materiały archiwalne z obrazami współczesnymi oraz zaciera granicę między faktem i fikcją. Wybrana filmografia: 2006 The Stalin That Was Played By Me (short, doc.) 2008 Nashi (short, doc.) 2010 Narodziny narodu / Birth of a Nation (short, video) 2012 Żyliśmy naszym codziennym życiem / We Lived Our Ordinary Lives (short, doc.) PFFFHP TT!
Niemcy
2012
/ 5’
Czerwone światło. Dwa samochody. A więc naciskam hamulec – PFFFHP TT! I nie mogę wstawać, nie mogę się ruszać… Deborah S. Phillips Niemiecka reżyserka, która tworzy filmy krótkometrażowe, instalacje i performance. Jej prace były prezentowane na międzynarodowej arenie (m.in. na IFF Toronto). Wybrana filmografia: 2003 Noor (short) 2005 Run, Don’t Walk (short) 2006 Fontanester (short) 2012 iiiii (short) 2012 PFFFHP TT! (short, doc.) Hannes: o tatusiach i Power Rangersach
Hannes: About Papas and Power Rangers / Hannes – Von Papas und Power Rangers
Niemcy
2011
/ 27’
Kto powiedział, że życie dziecka w wieku przedszkolnym musi być łatwe i pozbawione zmartwień? Film Daniela Abmy na przykładzie pięcioletniego Hannesa pokazuje, że wcale nie jest tak radosne, jak może się wydawać dorosłym, którzy zdążyli zapomnień o problemach dzieciństwa. Nawet w naturalnych przedszkolnych okolicznościach dzieci narażone są przecież na konflikty, którym niekoniecznie umieją sprostać. Daniel Abma Urodzony w Holandii w 1978 roku. W latach 2008–2011 studiował reżyserię filmową i telewizyjną na Hochschule für Film und Fernsehen (HFF) Konrad Wolf w Poczdamie Babelsbergu. Aktualnie mieszka w Berlinie. Filmografia: 2008 Das erste Weihnachten in der eigenen Wohnung (short) 2009 Zwischenspiel (short, doc.) 2010 Lothar Erdmann (short, doc.) 2011 Offiziell Inoffiziell (short, doc.) 2011 Truthahn und Diamanten / Turkeys and Diamonds (short) 2011 Hannes: o tatusiach i Power Rangersach / Hannes – Von Papas und Power Ranger / Hannes: About Papas and Power Rangers (short, doc.) Córki
Daughters / Dochters
Holandia
2011
/ 22’
Marta Jurkiewicz portretuje swoją matkę w dramatycznym dla niej momencie: kiedy ta próbuje się pozbierać po śmierci własnej rodzicielki. Reżyserka u swojej matki widzi złość i gniew na bezwzględność losu, a przede wszystkim totalną miłość do kobiety, którą opiekowała się przez ostatnie lata jej życia, odwzajemniając w ten sposób jej wcześniejszą troskę. Jurkiewicz nie boi się włączać kamery w najbardziej intymnych momentach i otwiera nam szeroko drzwi do domu, w którym pozostawiona samej sobie samotna kobieta rozpacza po stracie najbliższej jej osoby. Marta Jurkiewicz Urodzona w 1982 roku w Polsce. Mieszka w Amsterdamie, gdzie studiowała zagadnienia związane z mediami audiowizualnymi na Akademii Gerrit Retvield. Ostatnio ukończyła reżyserię filmów dokumentalnych w holenderskiej Akademii Filmu i Telewizji. Przez ostatnie lata pracowała również jako dystrybutor holenderskich filmów eksperymentalnych przy EYE Film Institute Netherlands. Filmografia: 2005 Agatha (short) 2006 Calypso Road (short) 2011 Córki / Dochters / Daughters (short, doc.) Opracowanie: Patryk Tomiczek |
Moje NH
Strona archiwalna 12. edycji (2012 rok)
Przejdź do strony aktualnej edycji festiwalu:
www.nowehoryzonty.pl Nawigator
Lipiec 2012
Szukaj
filmu / reżysera / koncertu
|