Elations in NegativeUSA 1990 / 5’
Krwawa adaptacja wiersza Williama Carlosa Williamsa, amerykańskiego modernisty i imaginisty. Dla Williamsa poezja była polem, czystą płaszczyzną, na której umieszcza się obraz poetycki, charakteryzujący się jasnością i dokładnością detali. Jennifer Reeves w transgresyjnym stylu odpowiada na pytania stawiane przez niego w wierszu. Girls Daydream about HollywoodUSA 1992 / 5’
Kolaż fragmentów emocjonalnego krajobrazu, w którym nakładają się na siebie i mieszają telewizyjne klipy z barowymi rozmowami, wspomnienia gwałtu z nienazwanymi fantazjami. Próba rekonstrukcji zdarzeń, która wciąż się rozpada. Złożoność i niejasność nie po raz pierwszy triumfuje w filmie Jennifer Reeves. Fear of BlushingUSA 2001 / 5'50’
Niezwykłe kolory i korozja obrazu w jednym, lęk przed prędkością i fascynacja nieuchwytnością zmiany. Wstyd i przyjemność. Abstrakcyjne eksperymenty Jennifer Reeves można interpretować, posługując się wskazówkami zawartymi w ich tytułach. Reżyserka tworzy niepokojącą przestrzeń wizualną i dźwiękową, łącząc w zaskakujących konfiguracjach kształty, zapętlone głosy, zniekształcone muzyczne frazy. We Are Going HomeUSA 1998 / 10’
Film nakręcony latem 1997 r. na eksperymentalnej filmowej farmie w Ontario, należącej do reżysera, Philipa Hoffmana, poświęcony pamięci jego przedwcześnie zmarłej partnerki, reżyserki i pisarki Marian McMahon. To zapis pragnień, przeplatających się ze sobą, poetyckich wizji należących do trzech kobiet. W efekcie ręcznej obróbki taśmy 16 mm rzeczywiste wiejskie krajobrazy nabierają wymiaru pejzażu wewnętrznego. ChronicUSA 1996 / 38’
Chronic to eksperymentalny pamiętnik dojrzewania, przepełniona lękiem opowieść o poszukiwaniu tożsamości w świecie przemocy. Film jest wstępem do The Time We Killed. Gwałt, ciąża, zawód miłosny, ciągłe ocieranie się o samobójczą śmierć, wewnętrzny bunt i obawa, związana z bezbronnością kobiecego ciała, spowodują, że Gretchen trafi do szpitala psychiatrycznego. W szpitalu, a potem w wielkim mieście, w którym zamieszka, zafascynowana różnymi obliczami kobiecości, zyska nowe przyjaciółki i kochanki. Light Work Mood DisorderUSA 2007 / 27’
Rozwinięcie wątków Light Work I. Film prezentowany w formie podwójnej projekcji, często jako filmowo-dźwiękowy performance na żywo, ilustrowany pulsującą w zmiennym rytmie, elektroniczną, eksperymentalną muzyką Anthony'ego Burra. Tematem pozostaje niepokojąca w swojej niedoskonałości, archaiczna XX-wieczna technologia przeciwstawiona z jednej strony formom organicznym, światom genetycznych mutacji, z drugiej - cyfrowemu charakterowi XXI w. Chronic
USA
1996
/ 38’
Elations in Negative
USA
1990
/ 5’
Fear of Blushing
USA
2001
/ 5'50’
Girls Daydream about Hollywood
USA
1992
/ 5’
Light Work Mood Disorder
USA
2007
/ 27’
We Are Going Home
USA
1998
/ 10’
|
Moje NH
Strona archiwalna 12. edycji (2012 rok)
Przejdź do strony aktualnej edycji festiwalu:
www.nowehoryzonty.pl Nawigator
Lipiec 2012
Szukaj
filmu / reżysera / koncertu
|